Taalbox
- taal NT2 vreemde talen didactiek differentiatie krachtige leeromgeving evaluatie ICT woordenschat talenonderwijs grammatica taalvaardigheid spreekvaardigheid taal luistervaardigheid NT2 schrijfvaardigheid didactiek leesvaardigheid taalverwerving leerstrategieën portfolio autonoom leren taakgerichte didactiek tweede taal vreemde talen motivatie feedback Jan Strybol taalportfolio coaching doelgericht taalonderwijs spreken schrijven luisteren lezen taalonderwijs NT2 trajectbegeleiding evaluatie taal NT2 vreemde talen didactiek differentiatie krachtige leeromgeving ICT woordenschat grammatica Vanessa Verschelden spreekvaardigheid taal luistervaardigheid NT2 schrijfvaardigheid didactiek leesvaardigheid Vanessa Verschelden portfolio autonoom leren taakgerichte didactiek tweede taal vreemde talen motivatie feedback taalverwerving taalportfolio coaching doelgericht taalonderwijs spreken schrijven luisteren lezen Jan Strybol taaldidactiek vreemde talen autonoom taal leren strategieën NT2
Opleidingen didactiek
Feedback
Welke feedbackmethode werkt nu het best volgens onderzoek? Hoe omzeil je moeilijkheden bij feedback op spreken? Wat is de relatie tussen feedback en motivatie?
Motivatie
Hoe zit motivatie in elkaar? Welke motivatiemodellen zijn bruikbaar in het taalonderwijs? Hoe kan je je lesactiviteiten en je feedback aanpassen om leerders beter te motiveren?
Taakgericht lesgeven
Wat is nu eigenlijk de essentie van een taakgerichte werking? Zijn er verschillende gradaties van taakgericht taalonderwijs? Welke plaats heeft expliciet taalleren daarin?
Woordenschat
Hoe kan je woordenschatsdidactiek slim integreren in je lessen? Gouden tips om zelf efficiënte woordenschatsoefeningen te maken bij teksten en filmpjes.
Spreekversterkers
Hoe krijg je iedereen aan de praat in de taalklas? Welke ingrediënten zijn cruciaal voor dynamische spreekoefeningen? En hoe kan je bestaande oefeningen een upgrade geven?
Taken tunen
Hoe maak je taken motiverend voor een gedifferentieerde klas? Hoe kan je taken en oefeningen tunen op de competentie, autonomie en verbondenheid van je leerders?